Usein kysytyt kysymykset
U.K.K.
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Olennaiset tiedot yrittäjästä
Kuka ja millainen yrittäjä tulee kotiini?
Voit itse nähdä oman alueesi yritän tiedot, valokuvan ja esittelyn, kun kirjaudut palveluun luomalla käyttäjätilin. Palveluun kirjautuminen ei edellytä tilaamista.
Voinko keskustella yrittäjän kanssa puhelimitse ennen ensimmäistä tilauskertaa?
Kyllä voit. Kirjautumalla palveluun voit helposti lähettää yrittäjälle yhteydenottopyynnön ja varauskyselyn.
Ovatko yrittäjät ammattilaisia?
Kaikki yrittäjät hallitsevat tarjoamansa palvelut ja heillä on monipuolinen työ- ja kokemustausta. Löydät tarkemmat tiedot osaamisista kunkin yrittäjän esittelytekstistä.
Onko palvelunne luotettava?
Luotettavuus ja korkea asiakastyytyväisyys on toiminnan edellytys.Tarjoamme turvallisen ja läpinäkyvän tavan tilata siivousta ja muuta kotipalvelua. Voit tutustua yrittäjään etukäteen, löydät palvelusta yrittäjän esittelyn ja tilausehdot. Halutessasi voit myös lähettää helposti yrittäjälle yhteydenottopyynnön ja keskustella palvelutarpeestasi ennen tilaamista. Tarjoamme luotettavan tavan maksaa palvelun yrittäjälle useilla eri maksutavoilla. Maksunvälittäjänä toimii Paytrail Oyj. Seuraamme myös tarkasti asiakastyytyväisyyttä ja pyydämme palautteen palvelun suorittamisen jälkeen.
Tilausohjeita
Onko minun oltava kotona kotisiivouksen aikana?
On hyvä, jos olet ensimmäisellä kerralla alussa paikalla antamassa yrittäjälle tarvittavat ohjeet. Voit sopia hänen kanssaan työtehtävistä, kertoa siivousvälineistä ja muista käytännön järjestelyistä, näin tehty työ vastaa toiveitasi. Muulla tavoin sinun ei tarvitse varautua yrittäjän tuloon. Totta kai voit halutessasi olla kotona myös koko kotisiivouksen ajan.
Paljonko asuntoni siivoukseen menee aikaa?
Kotisiivous voi sisältää toiveesi mukaan eri työtehtäviä ja luonnollisesti tilatun työn kesto ja asunnon koko vaikuttavat siihen, miten paljon työtehtäviä ehditään toteuttaa. Käytännössä kolmen tai neljän tunnin kotisiivous riittää yleensä varsin kattavaan siivoukseen.
Tuleeko joku käymään ennen ensimmäistä siivouskertaa?
Ei tule. Käytännössä voit antaa ohjeet yrittäjälle, kun hän tulee ensimmäistä kertaa paikalle. Voit myös kirjoittaa varauksen lisätietoihin tarkempaa tietoa toiveistasi tai lähettää sähköpostilla toiveen keskustella etukäteen puhelimitse yrittäjän kanssa ennen ensimmäistä siivouskertaa.
Miksi kalenterissa ei näy vapaita aikoja?
Silloin kaikki ajat on varattu ja varauksia ei voi tehdä. Voit tehdä tällöin palvelussa varauskyselyn. Välitämme varauskyselyn sinun alueesi yrittäjille ja olemme sinuun yhteydessä, mikäli joku heistä voi lisätä vapaita aikoja toivomallesi ajankohdalle.
Onko siivoojalla omat välineet?
Osa palveluista tehdään asiakkaan välineillä, mutta on myös mahdollista tilata palvelua, jossa yrittäjä tuo mukanaan välineet ja pesuaineet.
Voinko tehdä säännöllisen varauksen?
Kyllä voit tehdä yrittäjälle säännöllisen varauksen eli toistuvan palvelun. Tällöin yrittäjän varauskalenteriin tehdään useita varauksia ja jokainen yksittäinen varaus vahvistetaan erikseen. Toistuvassa palvelussa yksittäinen varaus veloitetaan asiakkaan maksukortilta varausta edeltävänä päivänä. Asiakkaalle toimitetaan kunkin maksun yhteydessä kuitti maksusta ja yrittäjän tilausehdot. Tutustu tästä tilausohjeisiin. Saat lisätietoa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@testeri.fi.webamy.fi
Voinko saada säännöllisessä varauksessa aina saman yrittäjän?
Kyllä voit.
Voinko saada siivous- ja kotipalvelua aina samana viikonpäivänä?
Tämä riippuu yrittäjän kalenterissa vapaana olevista ajoista. Tämä ei välttämättä ole aina mahdollista.
Mitä tehdään, jos peruutan tilauksen?
Voit irtisanoa, siirtää tai peruuttaa tilauksen veloituksetta ilmoittamalla siitä suoraan yrittäjälle tai sähköpostilla osoitteeseen info@testeri.fi.webamy.fi kaksi (2) päivää ennen sovittua palvelun suoritushetkeä. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista sinulta veloitetaan yhden (1) tunnin palvelumaksua vastaavan summan.
Mitä tehdään, jos yrittäjä sairastuu?
Mikäli yrittäjä sairastuu yllättäen, hän ilmoittaa siitä sinulle. Tilaus voidaan tilanteen mukaan siirtää toiseen ajankohtaan tai perua kokonaan luonnollisesti maksutta. On usein myös mahdollista varata aika toiselta yrittäjältä.
Maksaminen
Miten tilaus maksetaan?
Asiakas maksaa palvelun yrittäjälle varausta tehdessään. Käytettävissä on useita eri maksuvaihtoehtoja, voit maksaa tilauksen esimerkiksi verkkopankissa tai maksukortilla. Säännöllisessä varauksessa eli toistuvassa palvelussa yksittäinen varaus veloitetaan asiakkaan maksukortilta varausta edeltävänä päivänä
Asiakkaalle toimitetaan kunkin maksun yhteydessä kuitti maksusta ja yrittäjän tilausehdot. Maksunvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7).
Mitä tapahtuu maksulle, jos tilaus peruuntuu?
Mikäli tilaus peruuntuu yrittäjästä johtuvista syistä, maksu palautetaan kokomaisuudessaan asiakkaalle. Maksu palautetaan kokonaisuudessa myös silloin, jos peruutat tilauksen viimeistään kaksi (2) vuorokautta ennen Tilauksen ajankohtaa. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista sinulta veloitetaan yhden (1) tunnin maksua vastaavan summan. Asiakas voi siirtää palvelua veloituksetta ilmoittamalla siitä kaksi (2) vuorokautta ennen varauksen ajankohtaa.
Vastuukysymykset
Miten näen yrittäjän tilausehdot?
Jokaiselle yrittäjällä on omat tilausehdot, jotka näet palvelussa ennen tilaamista. Halutessasi voit pyytää yrittäjän tilausehdot sähköpostiisi lähettämällä pyynnön osoitteeseen info@testeri.fi.webamy.fi.
Mitä jos en ole palveluun tyytyväinen?
Mikäli et ole tyytyväinen yrittäjän tarjoaman palvelun sisältöön, voit ilmoittaa siitä suoraan yrittäjälle viimeistään kaksi (2) vuorokautta palvelun suoritusajankohdan jälkeen.
Entä jos yrittäjä aiheuttaa vahingon?
Yrittäjä vastaa välittömistä esine- ja henkilövahingoista, jotka aiheutuvat yrittäjän toiminasta. Tarkemmat tiedot yrittäjän vastuusta löydät yrittäjän tilausehdoista ennen tilaamista. Jokainen yrittäjä sitoutuu tilausehdoissa ottamaan ja pitämään yllä vastuuvakuutuksen tätä toimintaa varten. Vahinkotilanteessa voit ilmoittaa siitä suoraan yrittäjälle.
Selvyyden vuosi todetaan, että alustaa ylläpitävä Sevalia Oy ei ole tilauksen osapuoli eikä vastaa miltään osin yrittäjän aiheuttamista vahingoista.
Voinko antaa yrittäjälle avaimen?
Ensisijaisesta on paras järjestää yrittäjälle sisäänpääsy kotiisi ilman avainten luovuttamista. Mikäli yrittäjälle sopii, voit myös sopia avaimen luovuttamisesta. Avainten luovuttamisesta kannattaa aina sopia kirjallisesti.
Muut kysymykset
Voinko ostaa lahjakortin?
Kyllä voit. Saat tarkemmat ohjeet lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@testeri.fi.webamy.fi
Teettekö muutto- ja loppusiivouksia?
Kyllä teemme, tutustu tarkemmin ohjeeseen. Palvelu ostetaan tuntiperusteisesti ja loppu- ja muuttosiivouksiin tarvittavaa aikaa on vaikea arvioida etukäteen. Yrittäjä ei siis voisi taata, että tilaamassasi ajassa ehtii tehdä kaikki toivomasi työt
Paras tapa on ottaa etukäteen yhteyttä yrittäjään kirjautumalla palveluun ja lähettämällä yhteydenottopyyntö. Näin voit ensin keskustella yrittäjän kanssa puhelimitse palvelutarpeesta ja tehdä sen jälkeen varaus.
Missä palvelua voi tilata?
Palvelua voit tilata tällä hetkellä seuraavilla paikkakunnilla:
Espoo – Helsinki – Joensuu – Jyväskylä – Kirkkonummi– Kouvola – Kuopio – Lahti – Lohja – Oulu – Pori – Rovaniemi – Salo – Seinäjoki – Tampere – Turku – Tuusula – Ulvila – Vantaa – Ylöjärvi
Tarjoatteko palvelua vanhuksille?
Kyllä tarjoamme. Palvelu voi sisältää normaalin kotisiivouksen lisäksi mm. asiointiapua tai vaikkapa lemmikkien ulkoiluttamista. Palvelut ei sisällä hoivapalvelua eikä avustamista liikkumisessa, syömisessä tai pukeutumisessa.
Voinko ostaa kotipalvelua iäkkäälle vanhemmalleni?
Kyllä voit. Tilaaminen onnistuu normaalisti ajanvarausjärjestelmän kautta ja voit totta kai auttaa vanhempaasi tilaamisessa. Voit itse tilata palvelun vanhemmallesi, lisäämällä tilauksen lisätietoihin vanhempasi tiedot, maksaa laskun itse ja hyödyntää kotitalousvähennyksen omassa verotuksessasi.
Voinko tilata muutakin kuin kotisiivousta?
Kyllä voit. Saat lisätietoa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@testeri.fi.webamy.fi